slecht internet

slecht internet

slecht internet
slecht internet
2 weeks ago
Tags: #deco
Model: Deco E4  
Hardware Version:
Firmware Version:

Ik heb zeer onstabiel internet. Momenteel kan ik internet van mijn mobil vikings modem en van mijn deco. ik ben dan altijd verbonden met mijn deco werk. Kan volgende setup een oplssing bieden?:  ik sluit mijn main deco aan met netwerk kabel op de Mobil Vikings internet box. Ik sluit een switch aan op de main deco. En sluit hier mijn netwerk poorten van de andere ruimtes op aan. Ik sluit op verdiep 1 en 2 een deco aan met de netwerk kabel. En zet dan de wifi modus van mijn Mobil Vikings uit

Mvg,

Lorenz

0      
  0      
Options
4 Reply
Re:slecht internet
2 weeks ago - last edited 2 weeks ago

@chelorenz Ja, dat moet werken.

Als je routed mode gebruikt, dan heb je wel 2x NAT, 1x door je main deco en 1x door je movil vikings internet box, dat kan her en der problematisch zijn, bijvoorbeeld met poort forwards.

1  
  1  
Options
2 weeks ago

@jijookhier 

Ik heb de settup gedaan, momenteel staat die in Accespoint en lijkt men verbinding in het hele huis oké..lijkt het jouw beter om deze terug naar de router functie te zetten? Internet op Mobil Vikings heb ik uitgezet. Single ssid is wel actief dit zou ik ook in de mobilvings app kunnen uitzetten. 

Bedankt voor de reactie 

0  
  0  
Options
2 weeks ago
je hebt wifi uitgezet neem ik aan op de viking router? Denk dat je verder niet zo veel hoeft te doen. Je router blijft dan verder de internetverbinding beheren en de dhcp ip adressen op je lan. De deco's doen de wifi beheren. Prima opstelling lijkt me
  1  
  1  
Options
2 weeks ago

@jijookhier 

Jep! Dankje!

0  
  0  
Options