Mise a jour

This thread has been locked for further replies. You can start a new thread to share your ideas or ask questions.

Mise a jour

This thread has been locked for further replies. You can start a new thread to share your ideas or ask questions.
Mise a jour
Mise a jour
2022-10-02 14:40:41
Model: Tapo C310  
Hardware Version: V1
Firmware Version: 1.3.0

Bonjour 

J'ai acheté 2 tapo c310 v1, je les ai installé hier la première à fais une mise à jour du firmware vers la version 1.3.1 et la deuxième me dis qu'elle est à jour pourtant elle est toujours en 1.3.0, je ne comprends pas, par contre la version 1.3.1 est plus intéressante car on peux régler la sensibilité sur la détection humaine 

Cordialement 

Josuha56

1      
  1      
Options
2 Reply
Re:Mise a jour
2022-10-17 06:38:38

@Josuha56 

Thank you for reaching out to us. 

As Tapo device firmware are gradually released to Tapo users, not all in once, so you may find that some cameras receives an update while some camera doesn't, this is common.   It is recommended to wait for some time  like a some weeks before the firmware has been pushed to more Tapo cameras and update firmware  for camera later in the APP. How to update firmware of Tapo cameras in Tapo app

If you still did not get this update after a few weeks, try to factory reset and camera reinstall the camera,  usually smart device will receive the latest firmware in Tapo APP at the end of setup process.

Hope this helps. 

0  
  0  
Options
Re:Mise a jour
2023-01-07 11:02:38

@Josuha56 

Salut,

J'ai eu le même "soucis", j'avais acheté puis installé une première caméra qui a rapidement eu une demande de firmware.

J'ai installé la 2ème un mois après, et il s'est passé bien 4 semaines avant qu'il ne me propose la mise à jour Firmware pour celle-ci (même modèle, achetée en même temps).

Donc il suffit d'attendre et ça va venir.

Ensuite 2 ou 3 mois après, j'ai eu un autre firmware update, et cette fois, les 2 l'ont reçu le même jour.

0  
  0  
Options