Using the app on two phones

This thread has been locked for further replies. You can start a new thread to share your ideas or ask questions.

This thread has been locked for further replies. You can start a new thread to share your ideas or ask questions.
2022-08-19 07:47:54 - last edited 2022-08-23 03:06:00
Model: Tapo C310  
Hardware Version:
Firmware Version:

Hello !
I set up 4 Tapo C310 cameras (impossible to select them in the drop-down menu above!)

I would like to be able to order them from 2 phones, one for my wife and the other for me.

I installed the TAPO app on both phones, logged them in with the same D-Link account. Since, if one does manipulations, like "Entering home" or "leaving home": these actions should just put the cameras in privacy mode or reactivate them... but I have effects like:

- activation of zone detection (when it was not)
- activation of the sound alarm (thanks for the neighbors)
- loss of motion detection zone settings
- etc ...

In the case of domestic use, several people have to be able to use the system, right?

I wanted to invest in other TAPO cameras and hardware, but I need to be able to sort out this multiple user issue.

Is it the right solution to put the two applications on the same account? Should a second be created ?

I saw that you can share the cameras, but a piece of information says: the shared devices can only be seen live or on the recordings. The idea is to be able to launch orders from all accounts

What am I doing wrong ?

Thanks in advance

-------- en français ---

Hello !
J'ai  mis en place 4 cameras Tapo C310 (impossible de les sélectionner dans le menu déroulant ci-dessus !)

Je voudrais pouvoir les commander depuis 2 téléphones, un pour ma femme et l'autre pour moi.

J'ai installer l'application TAPO sur les deux téléphones, les ai connectés avec le même compte D-Link. Depuis, si l'on fait des manipulations , comme "Entrer à la maison" ou "quitter la maison" : ces actions devraient simplement mettre les caméras en mode de confidentialité ou les réactiver ... mais j'ai des effets comme : 
- activation de la détection de zone (alors qu'elle ne l'était pas)
- activation de l'alarme sonore (merci pour les voisins)
- perte des régalges des zone de détection de mouvement 
- etc ...

Dans le cas d'une utilisation domestique, il faut bien que plusieurs personne puissent utiliser le système, non ? 

Je voulais investir dans d'autres caméras et matériel TAPO, mais il faut que je puisse régler ce problème d'utilisateurs multiples.

Est-bien la bonne solution de mettre les deux applications sur le même compte ? Faut-il en créer un second ? 

J'ai vu que l'on peut partager les caméras, mais une information dit : les appreils partagés ne peuvent qu'être vues en direct ou sur les enegistrements. L'idée est de pouvoir lancer des commandes depuis tous les comptes

Qu'est-ce que je fais de faux ? 

Merci d'avance 

0      
  0      
Options
1 Reply
Re:Using the app on two phones
2022-08-23 03:17:49

Hello  @Wd_newbie 

Sorry I did not get what you mean very clearly, did you set up Tapo camera Privacy Mode shortcut for the camera and have some issue with it?

Here is how to set up Home/Away mode for camera, when you select Home/Away mode, camera use customized Motion Detection settings& Notification & Alam settings there

If you wish to turn on Privacy mode for multiple cameras, you could create Camera Privacy Mode Shortcut

Btw, if you login the same TP-Link account on two smartphones, both phone are admin and are able to change the settings for camera

0  
  0  
Options