Using the app on two phones
Hello !
I set up 4 Tapo C310 cameras (impossible to select them in the drop-down menu above!)
I would like to be able to order them from 2 phones, one for my wife and the other for me.
I installed the TAPO app on both phones, logged them in with the same D-Link account. Since, if one does manipulations, like "Entering home" or "leaving home": these actions should just put the cameras in privacy mode or reactivate them... but I have effects like:
- activation of zone detection (when it was not)
- activation of the sound alarm (thanks for the neighbors)
- loss of motion detection zone settings
- etc ...
In the case of domestic use, several people have to be able to use the system, right?
I wanted to invest in other TAPO cameras and hardware, but I need to be able to sort out this multiple user issue.
Is it the right solution to put the two applications on the same account? Should a second be created ?
I saw that you can share the cameras, but a piece of information says: the shared devices can only be seen live or on the recordings. The idea is to be able to launch orders from all accounts
What am I doing wrong ?
Thanks in advance
-------- en français ---
Hello !
J'ai mis en place 4 cameras Tapo C310 (impossible de les sélectionner dans le menu déroulant ci-dessus !)
Je voudrais pouvoir les commander depuis 2 téléphones, un pour ma femme et l'autre pour moi.
J'ai installer l'application TAPO sur les deux téléphones, les ai connectés avec le même compte D-Link. Depuis, si l'on fait des manipulations , comme "Entrer à la maison" ou "quitter la maison" : ces actions devraient simplement mettre les caméras en mode de confidentialité ou les réactiver ... mais j'ai des effets comme :
- activation de la détection de zone (alors qu'elle ne l'était pas)
- activation de l'alarme sonore (merci pour les voisins)
- perte des régalges des zone de détection de mouvement
- etc ...
Dans le cas d'une utilisation domestique, il faut bien que plusieurs personne puissent utiliser le système, non ?
Je voulais investir dans d'autres caméras et matériel TAPO, mais il faut que je puisse régler ce problème d'utilisateurs multiples.
Est-bien la bonne solution de mettre les deux applications sur le même compte ? Faut-il en créer un second ?
J'ai vu que l'on peut partager les caméras, mais une information dit : les appreils partagés ne peuvent qu'être vues en direct ou sur les enegistrements. L'idée est de pouvoir lancer des commandes depuis tous les comptes
Qu'est-ce que je fais de faux ?
Merci d'avance