Cluster problem

Cluster problem

Cluster problem
Cluster problem
a week ago
Hardware Version: V5
Firmware Version: 5.15.20.16

Bonjour, lors de la mise en place d'un backup sur un controller omada avec le mode cluster. le node backup pert la connexion et impossible d'afficher la page interface ensuite .<

dans le log j'ai :

h.f(): Can not connect remote mongoDb, set self primary.

pouvez vous m'aider

Hello, when setting up a backup on an omada controller with cluster mode. the backup node loses the connection and cannot display the interface page afterwards . <

in the log I Dve:

h.f(): Can not connect remote mongoDb, set self primary.

Thank

@tplink @TPLK @admin 

0      
  0      
Options
4 Reply
Re:Cluster problem
a week ago

Hi  @Yann77 

How many controllers did you install in total?

How they connect to each other?

Are the backup node installed in a remote site of the primary one?

0  
  0  
Options
a week ago

@Vincent-TP  Bonjour :)

- J'ai deux controlleurs sous docker.

- Il ce connectent via sont adresse IP sur la même plage IP et sur le meme reseau local.

- Un en primaire et un en secondaire.

- J'ai ressayer plusieurs fois en suivant le Tuto présent ici :https://www.tp-link.com/fr/support/faq/4348/

Sauf que le secondaire n'arrive jamais a redemarrer apres le reboot.

j'ai bien vu que c'est une version Beta, mais bon c'est quand même censser marcher lol

En attente de ta réponse , bon courage.

0  
  0  
Options
Friday

Hi  @Yann77 ‘’

What's the status of the backup node on the following page? Please share a screenshot:

If it's disconnected, please ping the IP address and let us know the result.

BTW, you may also refer to the troubleshoot suggestion in the following FAQ: check the differences of the nodes system time.

How to Configure Distributed Cluster Mode on Linux Controller

0  
  0  
Options
Cluster problem
Friday - last edited Friday

@Yann77 

Bonjour vincent,

Nous n'avons pas du tout la meme interface. enfin presque.

J'ulilise le 'noeud a chaud', avec cette traduction horrible au passage.

A la fin sur mon noeud principal je me retrouve avec "not connected" a mon souvenir, et le second ne redemarre jamais avec le mesage dans le log sité plus haut,et obbliger de réinstaller.

J'ai pas essayer la partie Mixed car il me demmande plusieurs noeud ; sauf que j'en est que deux.

PS : Je pensse sincerement a quitter Omada et partir sur Unifi car les bug a repetition, mise a jour flinger , traduction foirreuse, bug jamais résolut cela devient amateur de la part de TP Link pour du matos pro; sans compter un routeur qui a crammer au bout d'un an ... 

-------

Hello Vincent,

We don't have the same interface at all. Well, almost.

I'm using the 'hot node', with that horrible translation by the way.

In the end, on my main node, I get "not connected" as I remember, and the second one never restarts with the message in the log mentioned above, and I have to reinstall.

I haven't tried the Mixed part because it asks me for several nodes; except I only have two.

PS: I'm sincerely thinking of leaving Omada and switching to Unifi because of the recurring bugs, the sluggish updates, the shoddy translation, the bugs never resolved; it's becoming amateurish for TP Link to use for professional equipment; not to mention a router that died after a year...

______

Je vient de re re re commencer la manip , 

Pour la partie modification SSH cela n'est pas faisable sur synology et même apres recherche je n'est pas trouver le fichier.

Apres reboot des deux , le principal est bien la , le second ne redemarre jamais correctement.

Le vous joint les derniers logs en piece joint

0  
  0  
Options